ZADANIE NR 1 „MATEMATYCZNE POTYCZKI INFORMATYCZNE”
Prowadząca: mgr Joanna Smolka – Jedlińska – nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: rozwój kompetencji kluczowych w zakresie matematyki i wykorzystania TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne).
Cele:
- wspieranie dziecka w nabywaniu kompetencji matematycznych i TIK,
- włączanie elementów kodowania- rozwijanie krytycznego i logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności technicznych przez wykorzystanie TIK podczas zajęć,
- usprawnianie wyobraźni i orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowo-słuchowej i koncentracji.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup
ZADANIE NR 2 „HALO, HOLA, PRIVIT” (blok - język angielski)
Prowadząca: nauczyciel języka angielskiego
Typ zajęć: rozwój kompetencji językowych.
Cele:
- Osłuchanie dziecka z różnymi językami obcymi,
- Poszerzanie słownika dzieci o zwroty w języku angielskim,
- Usprawnianie słuchu i aparatu artykulacyjnego,
- Integracja dzieci różnych narodowości.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup
ZADANIE NR 2 „HALO, HOLA, PRIVIT” (blok - język ukraiński)
Prowadząca: nauczyciel języka ukraińskiego
Typ zajęć: rozwój kompetencji językowych.
Cele:
- Osłuchanie dziecka z różnymi językami obcymi
- Poszerzanie słownika dzieci o zwroty w języku ukraińskim
- Usprawnianie słuchu i aparatu artykulacyjnego
- Integracja dzieci różnych narodowości.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup
ZADANIE NR 2 „HALO, HOLA, PRIVIT” (blok - język hiszpański)
Prowadząca: nauczyciel języka hiszpańskiego
Typ zajęć: rozwój kompetencji językowych.
Cele:
- Osłuchanie dziecka z różnymi językami obcymi
- Poszerzanie słownika dzieci o zwroty w języku hiszpańskim
- Usprawnianie słuchu i aparatu artykulacyjnego
- Integracja dzieci różnych narodowości.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup
ZADANIE NR 3 „AKTYWNE EKO-PRZEDSZKOLAKI TO FAJNE DZIECIAKI”
Prowadząca: mgr Patrycja Barchańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: rozwój kompetencji kluczowych w zakresie przyrody i świadomości proekologicznej.
Cele:
- kształtowanie świadomości ekologicznej
- uwrażliwianie na zmiany klimatu i potrzeby zielonej gospodarki
- rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
- stwarzanie sytuacji do aktywnego poznawania rzeczywistości przyrodniczo-ekologicznej
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do roślin i zwierząt
- zapoznanie z podstawami ochrony środowiska
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup
ZADANIE NR 4 „KIM ZOSTANĘ GDY DOROSNĘ”
Prowadzącą: mgr Patrycja Barchańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: zajęcia preorientacji zawodowej
Cele:
- Zapoznanie z charakterystyką poszczególnych zawodów,
- Stwarzanie możliwości do obserwacji bezpośredniej pracy wykonywanej przez różne grupy zawodowe,
- Kształtowanie umiejętności wskazywania związków pomiędzy zainteresowaniami, a pracą zawodową,
- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego zachowania się podczas wyjść i wycieczek.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 90 min. 1 raz w miesiącu dla grupy starszej
czas 45 min. 1 raz w miesiącu dla grupy młodszej
ZADANIE NR 5 „TRENING CZYNI MISTRZA”
Prowadząca: mgr Patrycja Barchańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej,
mgr Natalia Ivanova - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: prozdrowotne - zajęcia na basenie.
Cele:
- Bogacenie wiedzy dziecka o zdrowiu własnym i innych
- Nabywanie umiejętności pływackich
- Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych
- Popularyzacja aktywnego spędzania czasu wolnego
Forma zajęć:
Grupowe: grupa starsza (20 najstarszych dzieci),
czas 90 min. 2 razy w miesiącu (czwartki).
ZADANIE NR 5 „TRENING CZYNI MISTRZA”
Prowadząca: mgr Gabriela Grzegorzek - wychowawca
Typ zajęć: prozdrowotne - zajęcia ruchowe z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Cele:
- Rozwój sprawności ruchowej dzieci,
- Kształtowanie umiejętności rozluźnienia i relaksu,
- Poznawanie własnego ciała i jego możliwości.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup
ZADANIE NR 6 „PO NITCE DO KŁĘBKA”
Typ zajęć: zajęcia specjalistyczne:
- Logopedyczne,
- Z psychologiem,
- Z pedagogiem specjalnym,
- Muzyczne,
- Dogoterapia,
- TUS,
- Warsztaty dla rodziców.
Cele:
- Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych dzieci,
- Podnoszenie umiejętności dzieci w obszarach: poznawczym, komunikacyjnym, procesach sensorycznych, samodzielności, radzenia sobie z emocjami,
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza) podział grup wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 09 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1798).
ZADANIE NR 7 „KAŻDY Z NAS JEST WAŻNY”
Prowadząca: mgr Joanna Smolka Jedlińska- nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: zajęcia specjalistyczne
Cele:
- Kształtowanie postaw akceptacji oraz poszanowania praw innych,
- Rozwijanie postaw tolerancji i akceptacji wobec różnic indywidualnych między ludźmi i różnych rodzajów niepełnosprawności,
- Wdrażanie do wyrażania szacunku wobec innych osób,
- Kształtowanie poczucia własnej wartości jako osoby,
- Uświadamianie rodziców w sferze kształtowania właściwych postaw dzieci w odniesieniu do praw człowieka, równości szans i niedyskryminacji.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 1 raz w miesiącu dla grupy starszej
czas 45 min. 1 raz w miesiącu dla grupy młodszej
ZADANIE NR 8 „ZDOLNE RĄCZKI MAM”
Prowadząca: mgr Aleksandra Bednarz - pedagog specjalny.
Typ zajęć: zajęcia terapeutyczne.
Cele:
- Wsparcie dzieci z afazją ruchową,
- Wspomaganie w zakresie motoryki małej z wykorzystaniem „Terapii Ręki”.
Forma zajęć:
Zajęcia w grupie 2-4 osobowej
czas 45 min. 4 razy w miesiącu