biuro@kfd.katowice.pl  32 251 91 95

Nasze działania

Nasza Fundacja pomaga dzieciom i młodzieży na wielu polach działania:

Przedszkole

Świetlica

Klub

Misja Fundacji

Wesprzyj nas

Możesz pomóc nam na wiele sposobów - zarówno poświęcając swój czas i zaangażowanie, jak i przekazując środki finansowe.

Pod koniec roku kalendarzowego zachęcamy szczególnie do przekazania na rzecz naszej Fundacji 1,5% podatku - jest to najprostsza forma pomocy naszej działalności.

Za wszelkie wsparcie gorąco dziękujemy!

Więcej informacji

Kontakt

Tel.: 32 251 91 95
Tel.: 519 546 251
Fax: 32 251 91 95
E-mail: biuro@kfd.katowice.pl 

GODZINY PRACY:

Biuro: 07:00 - 15:00
Przedszkole: 06:00 - 17:00
Świetlica i Klub: 10:00 –18:00

Więcej informacji

Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 - 2027

Katolicka Fundacja Dzieciom w Parafii św. Ap. Piotra i Pawła w Katowicach otrzymała dofinansowanie w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 - 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na realizację projektu pt. „Aniołkowo dodaje skrzydeł - organizacja zajęć dodatkowych, wyposażenie placówki oraz szkolenie kadr, jako działania zwiększające poziom kształcenia”.

Celem projektu jest wsparcie edukacji przedszkolnej realizowanej w przedszkolu niepublicznym Aniołkowo w Katowicach poprzez organizację dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat z terenu woj. śląskiego zajęć dodatkowych ukierunkowanych na rozwój zainteresowań, kompetencji kluczowych, wspierające rozwój psychofizyczny dzieci, wspierających świadomość ekologiczną, preorientacji zawodowej, upowszechniających postawy prozdrowotne, zajęcia specjalistyczne i działania wspierające rodziców oraz zakupu doposażenia i podniesienia kwalifikacji przez 8 osób w terminie od 01.09.2024 do 31.08.2026.

Grupa docelowa:

- 60 dzieci w wieku od 3 do 6 lat z terenu województwa śląskiego,

- 20 rodziców,

- 8 osób podnoszących kwalifikację.

PROJEKT OBEJMUJE ZAJĘCIA: 

  • wspierające ogólny rozwój psychofizyczny oraz zajęcia o charakterze terapeutycznym,
  • rozwijające kompetencje kluczowe,
  • rozwijające kompetencje aktywna postawa obywatelska (tolerancja), wrażliwość kulturowa, postawy prozdrowotne, preorientacji zawodowej prozdrowotne, preorientacji zawodowej,
  • zakup niezbędnego wyposażenia w pomoce dydaktyczne,
  • podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli,
  • dostosowanie obiektu 1 szt. do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
  • remont 2 sal zajęciowych,
  • działania wspierające dla rodziców,
  • organizacja festynu dla dzieci, ich rodziców/opiekunów oraz pracowników przedszkola. 

EFEKTAMI, KTÓRE CHCEMY OSIĄGNĄĆ POPRZEZ REALIZACJĘ PROJEKTU:

  • Dzieci: udział w zajęciach dodatkowych pozwoli na realizację efetów kształcenia dzieci wskazanych szczegółowo w opisach zadań 1-8,
  • Rodzice: poprzez udział w warsztatach i dniach specjalnych rodzice wiedzą, jak kształtować postawy proekologiczne i prozdrowotne swoje i dzieci, posiadają umiejętności społeczne, są zaktywizowani, rodzic wie jak reagować na emocje swoje i dziecka, potrafi wyciszyć dziecko, zna komunikację wspierającą,
  • Nauczyciele: znają podstawy kodowania, znają twórcze metody pracy na zajęciach język, posiadają uprawnienia do zajęć TUS i terapii ręki,
  • Placówka: doposażenie placówki w efektywne pomoce dydaktyczne i rozwój kompetencji kadry.

Okres realizacji projektu:  01.09.2024 r. – 31.08.2026 r.

Wartość projektu:  454 593,21 zł 

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich:  386 404,22 zł



#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

ZADANIE NR 1 „MATEMATYCZNE POTYCZKI INFORMATYCZNE”

Prowadząca: mgr Joanna Smolka – Jedlińska – nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: rozwój kompetencji kluczowych w zakresie matematyki i wykorzystania TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne).
Cele:
- wspieranie dziecka w nabywaniu kompetencji matematycznych i TIK,
- włączanie elementów kodowania- rozwijanie krytycznego i logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności technicznych przez wykorzystanie TIK podczas zajęć,

- usprawnianie wyobraźni i orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowo-słuchowej i koncentracji.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup


ZADANIE NR 2 „HALO, HOLA, PRIVIT” (blok - język angielski)

Prowadząca: nauczyciel języka angielskiego
Typ zajęć: rozwój kompetencji językowych.
Cele:
- Osłuchanie dziecka z różnymi językami obcymi,
- Poszerzanie słownika dzieci o zwroty w języku angielskim,
- Usprawnianie słuchu i aparatu artykulacyjnego,
- Integracja dzieci różnych narodowości.

Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup


ZADANIE NR 2 „HALO, HOLA, PRIVIT” (blok - język ukraiński)

Prowadząca: nauczyciel języka ukraińskiego
Typ zajęć: rozwój kompetencji językowych.
Cele:
- Osłuchanie dziecka z różnymi językami obcymi
- Poszerzanie słownika dzieci o zwroty w języku ukraińskim
- Usprawnianie słuchu i aparatu artykulacyjnego
- Integracja dzieci różnych narodowości.

Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup


ZADANIE NR 2 „HALO, HOLA, PRIVIT” (blok - język hiszpański)

Prowadząca: nauczyciel języka hiszpańskiego
Typ zajęć: rozwój kompetencji językowych.
Cele:
- Osłuchanie dziecka z różnymi językami obcymi
- Poszerzanie słownika dzieci o zwroty w języku hiszpańskim
- Usprawnianie słuchu i aparatu artykulacyjnego
- Integracja dzieci różnych narodowości.

Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup


ZADANIE NR 3 „AKTYWNE EKO-PRZEDSZKOLAKI TO FAJNE DZIECIAKI”

Prowadząca: mgr Patrycja Barchańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: rozwój kompetencji kluczowych w zakresie przyrody i świadomości proekologicznej.
Cele:
- kształtowanie świadomości ekologicznej
- uwrażliwianie na zmiany klimatu i potrzeby zielonej gospodarki
- rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
- stwarzanie sytuacji do aktywnego poznawania rzeczywistości przyrodniczo-ekologicznej
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do roślin i zwierząt
- zapoznanie z podstawami ochrony środowiska
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup


ZADANIE NR 4 „KIM ZOSTANĘ GDY DOROSNĘ”

Prowadzącą: mgr Patrycja Barchańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: zajęcia preorientacji zawodowej
Cele:
- Zapoznanie z charakterystyką poszczególnych zawodów,
- Stwarzanie możliwości do obserwacji bezpośredniej pracy wykonywanej przez różne grupy zawodowe,
- Kształtowanie umiejętności wskazywania związków pomiędzy zainteresowaniami, a pracą zawodową,
- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego zachowania się podczas wyjść i wycieczek.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 90 min. 1 raz w miesiącu dla grupy starszej
czas 45 min. 1 raz w miesiącu dla grupy młodszej


ZADANIE NR 5 „TRENING CZYNI MISTRZA”

Prowadząca: mgr Patrycja Barchańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej,
                               mgr Natalia Ivanova - nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

Typ zajęć: prozdrowotne - zajęcia na basenie.
Cele:
- Bogacenie wiedzy dziecka o zdrowiu własnym i innych
- Nabywanie umiejętności pływackich
- Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych
- Popularyzacja aktywnego spędzania czasu wolnego

Forma zajęć:
Grupowe: grupa starsza (20 najstarszych dzieci),
czas 90 min. 2 razy w miesiącu (czwartki).


ZADANIE NR 5 „TRENING CZYNI MISTRZA”

Prowadząca: mgr Gabriela Grzegorzek - wychowawca

Typ zajęć: prozdrowotne - zajęcia ruchowe z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Cele:
- Rozwój sprawności ruchowej dzieci,
- Kształtowanie umiejętności rozluźnienia i relaksu,
- Poznawanie własnego ciała i jego możliwości.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 2 razy w miesiącu dla każdej z 2 grup


ZADANIE NR 6 „PO NITCE DO KŁĘBKA”

Typ zajęć: zajęcia specjalistyczne:
- Logopedyczne,
- Z psychologiem,
- Z pedagogiem specjalnym,
- Muzyczne,
- Dogoterapia,
- TUS,
- Warsztaty dla rodziców.
Cele:
- Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych dzieci,
- Podnoszenie umiejętności dzieci w obszarach: poznawczym, komunikacyjnym, procesach sensorycznych, samodzielności, radzenia sobie z emocjami,
- Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza) podział grup wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 09 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1798).


ZADANIE NR 7 „KAŻDY Z NAS JEST WAŻNY”

Prowadząca: mgr Joanna Smolka Jedlińska- nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Typ zajęć: zajęcia specjalistyczne
Cele:
- Kształtowanie postaw akceptacji oraz poszanowania praw innych,
- Rozwijanie postaw tolerancji i akceptacji wobec różnic indywidualnych między ludźmi i różnych rodzajów niepełnosprawności,
- Wdrażanie do wyrażania szacunku wobec innych osób,
- Kształtowanie poczucia własnej wartości jako osoby,
- Uświadamianie rodziców w sferze kształtowania właściwych postaw dzieci w odniesieniu do praw człowieka, równości szans i niedyskryminacji.
Forma zajęć:
Zajęcia grupowe (gr. Starsza, gr. Młodsza)
czas 45 min. 1 raz w miesiącu dla grupy starszej
czas 45 min. 1 raz w miesiącu dla grupy młodszej


ZADANIE NR 8 „ZDOLNE RĄCZKI MAM”

Prowadząca: mgr Aleksandra Bednarz - pedagog specjalny.
Typ zajęć: zajęcia terapeutyczne.
Cele:
- Wsparcie dzieci z afazją ruchową,
- Wspomaganie w zakresie motoryki małej z wykorzystaniem „Terapii Ręki”.

Forma zajęć:
Zajęcia w grupie 2-4 osobowej
czas 45 min. 4 razy w miesiącu


#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


Strona internetowa została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu

"Aniołkowo dodaje skrzydeł - organizacja zajęć dodatkowych, wyposażenie placówki oraz szkolenie kadr, jako działania zwiększające poziom kształcenia".

PARTNERZY

Miasto Katowice
MOPS
SILESIA HOMINIBUS
SILESIA BANK