! UWAGA !
! Od 24.02 do 28.02.2025 r. Przedszkole czynne w godzinach 8:00 - 16:00 !
Odział czynny 6:00-17:00
Realizacja Podstawy Programowej 8:00-13:00.
- 6.00-8:00
Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne lub tematyczne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci, gry oraz zabawy dydaktyczne, stolikowe, konstrukcyjne, praca indywidualna z dzieckiem wynikająca z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- 8:00-8:15
Zestaw porannych ćwiczeń gimnastycznych. Rozwijanie kondycji i sprawności fizycznej dzieci.
- 8:15-8:30
Czynności porządkowe, czynności higieniczno-sanitarne. Modlitwa przed śniadaniem.
- 8:30-9:00
Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
- 9:00-9:15
Czynności samoobsługowe w łazience- higiena jamy ustnej.
- 9:15-10:15
Realizacja zadań edukacyjno- wychowawczych według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Rozwijanie różnorodnej aktywności dzieci w obszarach: fizycznym, emocjonalnym, społecznym, poznawczym. Zajęcia prowadzone z całą grupą realizowane w sali przedszkolnej lub na świeżym powietrzu. Zajęcia dodatkowe.
- 10.15-10:30
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (doskonalenie umiejętności ubierania się, zapinanie guzików, suwaków, wiązanie sznurowadeł).
- 10:30-11:00
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wyjścia, spacery- obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas wyjść i spacerów. Zajęcia ruchowe w sali przedszkolnej- JEŚLI aura pogodowa nie dopisuje.
- 11:00-11:15
Czynności samoobsługowe po powrocie do przedszkola. (nauka rozbierania się rozpinania guzików, suwaków, zmiana obuwia, odkładanie odzieży na wyznaczone miejsce). Zabiegi higieniczne -mycie rąk.
- 11:15-11:45
Zabawy tematyczne, ruchowe, stolikowe inicjowane przez nauczyciela lub zabawy swobodne dzieci wg ich zainteresowań i potrzeb. Zajęcia dodatkowe.
- 11:45-12:00
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne -doskonalenie techniki mycia rąk przed posiłkami. Modlitwa przed obiadem.
- 12:00-12:30
Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką i widelcem). Wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków. Celebracja posiłku.
- 12:30-12:45
Zabiegi higieniczne i samoobsługowe w łazience. Przygotowanie do odpoczynku poobiedniego.
- 12.45-13.15
Odpoczynek poobiedni. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela. Słuchanie nagrań z muzyka relaksacyjną. Wyciszenie.
- 13:15-13:40
Zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy tematyczne, ćwiczenia i zabawy utrwalające i rozwijające kompetencje dzieci, praca zespołowa lub indywidualna z dzieckiem wynikająca z jego potrzeb rozwojowych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Spacery, zabawy ruchowe w ogródku przedszkolnym, jeśli aura pogodowa na to pozwala.
- 13:40-13:50
Czynności porządkowe. Zabiegi higieniczne- utrwalanie nawyku mycia rąk przed posiłkami. Modlitwa przed podwieczorkiem.
- 13.50-14:00
Podwieczorek. Zwrócenie uwagi na zachowanie czystości podczas spożywania posiłku.
- 14:00
Łączenie się grup przedszkolnych.
- 14:00-17:00
Zabawy według potrzeb rozwojowych dzieci. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania dzieci. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Diagnozowanie sfer rozwoju dziecka w obszarach rozwojowych. Zabawy ruchowe w ogródku przedszkolnym. Obserwacje przyrodnicze. Prace porządkowe i organizacyjne.